Ledig fredag och chokladbollsgröt

Äntligen fredag, och oj vad denna dag är efterlängtad. Ledig fredag dessutom, kan inte bli så himla mycket bättre faktiskt. Vaknade inte förens halv elva och har skickat in två inlämningar och haft en diskussion över telefon med Jimmy om kvällens middag.
 
Igår slutade jag vid klockan fyra och eftersom tiderna i skolan denna vecka varit lite halv knasiga så hann jag inte få i mig någon lunch, så fixade ihop tidernas godaste chokladbollsgröt när jag väl kom hem. Äter allra allra helst min gröt helt plain, utan något på eller något i, endast lite mjölk till. Men eftersom det blir ganska fattigt på protein och rikt på enbart kolhydrater och fibrer så är jag tvugen (eller ja, tvungen och tvugen är jag väl inte..) att kompensera upp detta, och igår gjorde jag det genom att slänga i lite whey direkt ner i gröten. 
Chokladbollsgröt
30g Havregryn
2,5dl vatten
1/2 tsk salt
1 äggvita
1,5 msk kakao
20g Whey-80 choklad
 
Koka ihop vatten, havregryn och salt
till en lagomt (tack sverige för detta ord)
tjock gröt. Ta av kastrullen från plattan
och vispa ner en äggvita, proteinpulvret
och kakaon. Låt sjuda en stund. Ät, ätätätät.
 
Det smakade himlen och med pb och banan kan inget bli fel (slår dock inte vanlig jäkla gröt, för det gör inget).
 
Imorgon tar jag en tur till bollebyggd med mormor, Jan & Alma, kusinerna ska grattas. Annars blir helgen lugn, ska fylla på depåerna med så mycket Almis-energi det bara går, för det behöver jag just nu. 
Idag ska jag bara ta det lugnt, träna en sväng sen placera mig i soffan resterande del av eftermiddagen. 
 
Hoppas ni mår prima ballerina och får
en tipptopp helg. Kramar i överflöd. /A