Mamma, min mamma.

Mamma. Att ha en mamma är att ha en hel armé. Det är ett barns privilegium, att veta att någon står på din sida, alltid, oavsett. Till och med när du har fel.
 
Att ha en mamma är att ha en sköld och ett svärd. Och det är en alldeles speciell kärlek som inte går att sätta ord på. Mamma vet bättre, mamma fattar mer. Mamma är en sån man tar med sig ut i strid. Mamma är alltid team Amalia. 
 
Min mamma är min hjälte. Hon går på motgång efter motgång, men ändå lyckas hon alltid få livet att rulla på och få vardagen att fungera ändå. Hon torkar bort mina tårar när livets gränser testas och hon håller mig nära, nära, när benen är påväg att vika sig. Hon lyfter mig upp, när jag inte längre orkar, hon berättar för mig hur fantastisk jag är, minst en gång varje dag. Hon har alltid rätt ord att säga och hon hjälper mig alltid att klättra över vägens alla hinder. Hon kämpar för mig i vått och torrt, och hennes kärlek behöver jag aldrig tveka på. Hon är min trygghet, min mittpunkt och hela min värld. 
Min mamma är allt som jag behöver. 
 
Jag älskar dig. 
/Din Amalia