2015-10-29

Hur lång tid ska det gå innan det är rätt tillfälle att kliva ur allt det gamla och öppna dörren till ett nytt kapitel? Blir det någonsin rätt tillfälle för det? Jag är rädd. Rädd för att bli tillbaka-kastad dit där jag nyss varit. Tillbaka-kastad till den hårda, spetsiga backe jag alldeles nyss klättrat uppför en gång. För att få mitt hjärta stampat på och krossat igen. För att ge hela mig själv till någon som efter ett tag kommer tröttna. För att ge hela mig till någon som inte ger hela sig tillbaka. Till någon som får ord att ändra innebörd, som får mig att tappa tron om framtiden och som gör att löften blir till för att brytas.
 
Jag har lovat mig själv att aldrig mer fälla tårar för någon som inte förtjänar dem och att killen som ska få mitt hjärta först måste bevisa att han förtjänar det. Men när man faller pladask för någon. När någons existens helt plötsligt kan få vilken dag som helst att lysa upp. När någon helt plötsligt är där och börjar sätta ihop bit för bit av det där krossade hjärtat, är det rätt tillfälle att våga chansa då?