För hos mig betyder du allt

Du ligger och sover nu, och jag hoppas att drömmarna har tagit dig till ett land långt bort med rosa moln och dansande prinsessor. Du gör mig varje dag så stolt, ditt fantastiska sätt att vara på och hur du alltid vill att alla andra ska må bra. Du försöker alltid göra det som är rätt, och det är något jag kommer hylla dig för genom resten av livet. 
Ännu är du ovetande om världen vi lever i, om alla hemskheter som sker runt om oss varenda dag. Men du börjar förstå, förstå att det finns hat, att det finns orättivsor. Att det finns sånna som vill göra skada och att det finns människor som inte har ett lika varmt hjärta som du har. Men glöm aldrig bort att jag kommer göra allt i min makt för att skydda dig mot allt ont, att jag alltid kommer sätta dig i första rum och att du aldrig kommer behöva tveka på ditt eget värde när du är med mig. För hos mig betyder du allt, och det kommer du alltid att göra.