Jag lovar.

Han räddar mig. Gång på gång räddar han mig. När benen viker sig och jag faller. När tårarna inte går att stoppa och livet kväver mig. När jag är för svag för att ensam kunna överleva.Sätter han rör vid mig, hans andetag mot min hud. Hur han håller mig nära så jag kan höra hans hjärtslag slå i takt med mina egna. Hur han ger mitt liv en mening.
Jag drunknar i hans ögon, varenda dag. Och jag slutar aldrig falla för honom. Han har väckt något i mig, något stort och unikt. Något man måste uppleva själv innan man kan förstå. Jag ser mig inte mätt på honom. Han är allt jag någonsin kommer behöva.
För även fast han kan ses som börjar på något nytt, så var han min landning. Min landning efter att ha varit vilse alldeles för länge. Min landning som blev min räddning. När jag var så krossad som en människa kan bli, kom han. Han tog mig för den jag var och pusslade ihop alla de trasiga bitarna av den jag en gång varit. Han lät mig läka och han hjälpte mig hålla huvudet över ytan.
Man måste kyssa många grodor innan man hittar sin prins och man måste dö några gånger innan man kan leva. Jag är klar med de båda. Äntligen så lever jag och äntligen så har jag hittat min prins. Jimmy var svaret på livets alla frågor. Han är min nystart, min livsglädje och hela min värld.
Jag kan tyckas hylla honom för mycket, men en kille som Jimmy kan aldrig hyllas nog. Han är värd att höjas till skyarna, om och om igen.

 

Jimmy.
Jag kan inte lova dig att vi aldrig kommer stoppas av mörka moln. Jag kan inte lova att vår framtid kommer innebära solsken efter regn. Jag kan inte lova att morgondagen kommer bli perfekt eller att livet kommer vara lätt. Men jag kan lova dig att jag alltid kommer vara dig trogen, att du alltid kommer ha min respekt, lojalitet och min villkorslösa kärlek.
Jag lovar att alltid gå bredvid dig, hålla din hand och jag kommer alltid göra mitt bästa för att få se dig skratta och för att du ska få känna dig älskad. Jag lovar att se förbi dina sämmre val i och misstag.
Jag lovar att drömma med dig, kämpa med dig och att alltid tro på dig. Och jag kommer skydda dig. Med mitt liv.Jag lovar att alltid vara där för dig. Genom eld och genom vatten. Genom glädje och genom sorg. Genom varenda dag för resten av mitt liv.
Jag lovar.