2015 resumé

2015 är över och oj va det året gick fort.

Januari / Lisen tog sitt pick och pack för att lämna Sverige. En tår-fest som heter duga och saknade värkte (det gör den än) i hjärtat. Tränade en hel del innan jag kraschade i väggen och fick spendera en och annan timme med att reflektera över hur vrickad syn jag hade på allt. Februari / Rullade på som alla andra månader. Levde ganska fyrkantigt, samma sak varje dag. Mars / Var på en och annan hemma fest, umgicks en hel del med My, körde en vecka av juice detox,hade påsklov och köpte nya löparskor. April / Firade världens bästa bror som fyllde arton, spontant färgade håret på Emelie, beställde biljett till USA och Lisen, drack alldeles för många celsius, spenderade påskafton på gymmet och firade Valborg med en hel drös människor av alla olika slag. Maj / Slutspurten av högstadiet, hade en hel del nationella prov, planerade sommarlovet, hängde en hel del med Alma, ja, de rullade på likt allt annat, Juni / Hade avslutningsmiddag med klassen, fick sommarlov, kusinvitamin tog studenten, packade väskorna och flög över Atlanten alldeles själv. Blev återförenad med min moster och gick på Houston Zoo. Åt alldeles för mycket mat och tränade ingenting. Solade och badade i pooler, handlade allt för ofta på Target shoppade upp hela resekassan. Juli / Gick på amerikansk bio, firade en helt underbar 4th of July, kollade på fyverkerier innan jag satte mig på planet och flög hem. Hade ett par turbulenta dagar men de blev snabbt bra igen, åkte på picknick med Emelie och spenderade många dagar på Sandgatan. Augusti / Började skolan men trivdes inte så böt och började om, firade pappsen som fyllde år och hade kräftskiva men åt inga kräftor. Kollade på Alma som spelade fotbollscup och började träna mer igen. September / Umgicks mer med Emelie, fick ett hjärta krossat men bestämde mig för att ta mig igenom det, åt alldeles för lite och tränade ännu mer, tog därför en vecka ledigt från skolan för att sen komma tillbaka som någon bättre. Spelade bingo med mormor och gick milslånga promenader på lördagsmornarna. Tappade telefonen i en toalett på en fest och sedan i ett stengolv. Oktober / Fyllde sexton, kollade på Alma som istället för att spela fotboll spelade innebandy cup, umgicks med mamma & pappa å spenderade kvällarna med Emelie. Träffade Jimmy (tack Gud) och blev kär på nytt. Åkte många mil i hans bil och tränade ännu mer. November / Slog vad med Jimmy om att inte äta socker förens jul vilket vi klarade, nästan, fotade Olivia som fyllde ett, sov varje natt i hans säng och la all krut på skolan. Träffade hans söta familj och åkte fler vändor till Örebro. December / Kollade på Almis som hade julspel, handlade julklappar, bjöd Emelie på middag, åt knäckemackor i mängder och drack pepsi Max ännu mer. Gick vinterpromenader, fick en ny Bästavän (läs Linnéa 5år) och började renovera nya lägenheten. Fick jullov och firade jul med alla mina favoriter, hade några slöa mellandagar och firade nyår med trerätters hemma innan jag och min vapendragare drog ut på annat håll. 

Så, nu laddar jag upp och om för ett helt nytt år. Amen.