Amalia Jansson

Vem är du? 
 
Ja. Amalia Jansson, 16 år. Född på årets bästa dag, den 1 Oktober. Bor i Degerfors, tveksamt om man kan kalla det stad, och jag börjar tröttna på stället. 
Just nu går jag första året på Samhälls linjen med intiktning beteendevetenskap. Varför? Jo, det var en impuls grej. Hade från början tänkt gå fotomedia i Karlstad, men livet kom emellan och jag fick prioritera annat. 
Just det, jag har länge gillat att dela vardagen med min trogna vän, en Canon eos 7D. Sen gör jag ju massa annat också, tränar en hel del, har alltid många bollar i luften och försöker se livet från den ljusa sidan oavsett vilka motgångar jag tvingas tackla. 
 
Jag bor tillsammans med min mamma, pappa, storebror och lillasyster. Även fast dom går mig på nerverna många gånger, så är dom det bästa jag har, och det har jag insett efter alla prövningar livet satt mig på. 
Jag har världens finaste vänner också, sådana som man bara vill låsa in i en källare och behålla resten av livet, sådana som släpper allt och kommer när livet är tufft, sådana vars kramar är tillräckligt kärleksfyllda för att krama ihop del för del av ett trasigt hjärta, sådana som jag aldrig vill förlora. 
 
Hoppas du som läser detta ska trivas här hos mig, jag kommer skriva om allt mellan himmel och hav, om livets underbara berg-och-dal bana. All kärlek min vän.
/Amalia