Livets stjärna

Huset är alldeles tyst. Ute har mörkret lagt sig och jorden börjar göra sig redo för att ta an en ny dag. Bredvid mig ligger livets stjärna och sover, jag hoppas att drömmarna har tagit henne till ett land långt borta, med rosa moln och dansande prinsessor. Nedanför sängen ligger Guzten och snarkar så som bara han kan göra, allt är i sin vanliga ordning med andra ord.
 
När jag landade på hemmaplan för ett par timmar sedan, så var det en nyvaken Alma som kom springandes mot mig, för att sedan kasta armarna om min hals och berätta för mig hur mycket hon saknat mig och hur glad hon var över att jag var hemma hos henne igen. Just i den stunden kunde jag inte känna annat än lycka, lycka över att ha en så värdefull diamant i mitt liv, lycka över att hon är min. Jag ska skydda henne med mitt liv, lära henne livets spel och hjälpa henne över vägens alla hinder. Mitt hjärta svämmar över utav kärlek åt den lilla människan. Ingen får någonsin göra henne illa. 
 /Amalia