Demonerna finns inte längre att brottas med.

"Hej, Droger heter jag. 
Jag vänder upp och ned på de flesta hem, river sönder alla familjeband, tar barn ifrån er och det är bara bröjan. 
Jag kostar mycket mer än guld och sorgen som följer mig är ett skådespel. Om du behöver mig, kom ihåg att der är lätt att hitta mig. Jag finns överallt, runt omrking dig. 
Jag bor hos de rika och hos de fattiga med. Jag bor längre ner på din gata och är kanske din granne. Min makt är övernaturlig. Prova så ska du få se. Men om du provar mig en gång så kommer du förmodligen aldrig släppa mig. Du ger din själ till mig. När jag styr dig så gör du vad jag än ber dig om. Bara för att känna min närvaro. Och när du ser tårarna i din familjs ögon borde du känna sorg och smärta, men med mig glömmer du. 
Ditt samvete, jag blir ditt samvete. Jag kommer lära dig min värld. Jag tar barn ifrån föräldrar, föräldrar ifrån barn. Jag kommer att få dig glömma din tro och skrämma iväg dina vänner. Jag kommer ta allt ifrån dig. Ditt vackra utseende, din stolthet och jag kommer alltid vara med dig. Vid din sida, vart du än går. Du kommer att ge mig allt, ditt hem, dina pengar. Du och jag blir ett. Jag kommer ta ifrån dig allt du har, och när du inte har något kvar kan du var lycklig om du fortfarande har livet med dig. 
Om du hör röster skrika i ditt huvud, då är det bara jag. Om du ser syner eller skakar okrontrollerat så ska du bara veta att det är jag som är hos dig. Jag ser att du är underkastad mitt maktbegär, och vi kommer aldrig att skiljas. Du kommer ångra att du har testat mig, de flesta gör det, men nu är du min. 
Jag kan ge dig och din familj mer smärta och sorg än vad de flesta skulle klara av."
 
Jag har förlorat en farbror, en del av mitt hjärta och jag kommer aldrig, aldrig förlåta dig för det. Du tog honom ur livet alldeles, alldeles för tidigt. Och jag fick inte ens säga hejdå. Jorden hade en större plan för honom, och du slet allt ifrån oss. Men nu har han fått frid. Demonerna finns inte längre att brottas med. Men han saknas här. Fan. Fanfanfan.