Jag behöver en omstart

Just nu vill jag bara klaga. Säga hur dåligt allt är, säga hur sårad jag är och klaga över att livet är svårt. Men det tänker jag inte göra, för det är inte värt de. Livet är en berg-och-dal bana, ett spel där man får lära sig tackla alla nivåer. Livet är något fint, något bra och något som man ska ta till vara på. Man ska se allt positivt, leva i nuet och göra det just DU vill. Visst, jag är inte bra på något av detta ovan, men min plan är att bli bättre.
Imorgon ska jag, inte för någon annan utan för mig själv, börja om på ruta 1. Jag ska ta mig förbi alla hinder, låta mig omringas av människor jag tycker om, göra det jag vill, och framförallt, sänka de här förbannade kraven. Dom tar kål på mig inifrån och ut, därför behövs de inte längre.
 
Jag drömmer stort, att flytta och upptäcka, se nya platser, möta nya människor och göra det jag vill i just den stunden. Jag vill våga mer och säga JA till livet. Så imorgon, imorgon ska jag. Det kommer kanske inte gå första, andra och inte heller tredje gången, men tillslut. Det kommer vara värt det, å vad det kommer vara värt de, jag ska bli någon ny. Detta kommer bli bra, så in i bombens bra.